Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan
0 Produkter
Varukorg
Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Kundtjänst

Välkommen till vår kundtjänst. Vi hjälper dig att svara på dina frågor. Oavsett vad du funderar över kan vi hjälpa dig. Här nedanför kan du klicka dig vidare och läsa de vanligaste frågorna vi får, hur du handlar, vad som gäller för garantim, köpvillkor med mera.

Vill du läsa mer om Tips & Trix, guider, produktjämförelser och skötselråd? Besök då vår blogg: https://blogg.gastrotech.se

Covid-19: Längre leveranstider än vanligt.

DHL har tyvärr längre leveranstider än vanligt. Vi räknar med att alla leveranser kan komma att försenas 1-3 dagar utöver ordinarie leveranstid. Det skickas fler paket än vanligt samt att sjukdomar hos DHL's personal kan förekomma. Vi gör vad vi kan för att skicka din beställning så fort vi kan.

 

Läs mer om:

För nya kunder

Köpvillkor

Säkerhet & Cookies

Support & Reklamation

Storköksservice

Nyheter

Om företaget

Prisgaranti

Referenskunder

 

 

Vanliga frågor:

Din fraktkostnad beräknas efter vilken den totala vikt på utrustning du har beställt.

ViktPrisPris med avisering
0-10 kg125 kr240 kr
10-20 kg195 kr310 kr
20-30 kg295 kr410 kr
30-50 kg495 kr610 kr
50-100 kg695 kr810 kr
100-200 kg995 kr1100 kr
200- kg1295 kr1410 kr

Priserna exkl moms.

När vi skickar din beställning får du ett ordererkännande på den angivna emailadressen. I det mailet kan du se sändningsnummer och en länk till att spåra godset.


Spåra ditt gods här: https://activetracing.dhl.com/

Är någon produkt som du beställt tillfälligt slut i lager eller en beställningsvara skickas din order när alla produkter kommit till oss för samlad leverans.

Har ditt paket blivit skadat under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande uppgifter:

  • En närbild på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.
  • Bild på både yttre och inre emballage (bubbelplast osv.).
  • Bilder som visar hur varan låg förpackad.
  • Öppna lådans flikar och ta ett kort rakt ner i lådan när allt inneremballage och innehåll ligger som det var packat vid leverans.
  • Bild på den trasiga varan.

    Tror du att produkten var skadad innan leverans, skicka ett mejl till kundservice med följande information:
  • Ordernummer
  • Produktnamn
  • Problembeskrivning
  • Hur och när problemet uppstod
  • Bild eller video som tydligt visar vad felet är
  • Bild där hela produkten syns
  • Serienummer (om det finns)

Om du har slängt kartongen till produkten kan du returnera din vara ändå efter att vi godkänt retur. Det sker dock en värdeminskning som bedöms från fall till fall. Minst 50%.

Vi kan manuellt ändra dina uppgifter åt dig på din order. Kontakta oss så hjälper vi dig. En förutsättning för att vi ska kunna ändra dina uppgifter är att din beställning inte hunnits skickas iväg. Skulle vi behöva göra en adressändring debiterar vi enligt DHLs taxa för ändringar av bokad transport.

När man lämnar garanti på en vara innebär det att vi som säljare ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garanti - företag till företag.

För företagare: Innehållet på den här sidan är riktat till företagare. Är du konsument och letar efter regler som gäller garanti, hittar du information på Hallå konsument, vår upplysningstjänst för konsumenter. Till Garanti på hallakonsument.se

Eftersom det är frivilligt att lämna garanti så är det upp till dig att bestämma hur länge garantin ska gälla. Det vanligaste är att garantin gäller för en viss tid, till exempel ett år. Du kan också utforma garantin så att en viss egenskap hos varan garanteras. Till exempel vagnskadegaranti. Det är viktigt att det framgår vad garantin omfattar så att både du och konsumenten vet vad som gäller för köpet.

Lämna skriftlig information om garantin:
Du ska lämna tydlig information om garantins innehåll, vad som krävs för att en konsument ska kunna använda garantin och det ska framgå att garantin inte påverkar de rättigheter som konsumenten har enligt lagen. Till exempel reklamationsrätten. Informationen ska lämnas skriftligt.

Om konsumenten vill använda garantin:
Om varan försämras under garantitiden är du skyldig att göra något av följande:

  • att reparera varan
  • att erbjuda konsumenten en annan vara
  • att göra avdrag på priset att ta tillbaka varan och ge pengarna tillbaka

Garantin gäller inte om konsumenten varit oaktsam:
Garantin gäller inte alltid. Vid nedanstående punkter kan inte konsumenten kräva att garantin ska gälla:

  • en olyckshändelse efter det att konsumenten har fått varan
  • vid vanvård
  • onormal användning
  • att konsumenten inte följt skötsel- och serviceanvisningar

Det är du som måste bevisa att något av ovanstående faktiskt har inträffat.

Reklamation och garanti är inte samma sak:
En konsument har alltid tre år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan konsumenten fick den.

Garanti är frivillig och kan ses mer som en bonus. En garanti med kortare giltighetstid än tre år innebär inte att reklamationstiden förkortas. En konsument kan alltså ha både reklamationsrätt och garanti.

Läs mer på konsumenverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretag/